Nöbetçi Eczane

 

 
 
 
 
 
 
 
   
   
 

 



TASARIM ; İYİDİR.......

TASARIM ; İYİDİR.......

 

Günlük hayatınızı düşünün...Mekanlarla ilişkinizi....

Modern zamanlardayız ve hayatımızın neredeyse tamamına yakını binaların içinde geçiyor.

 

Yaşadığınız evin,yemek yediğiniz restoranın,arkadaşlarınızla buluştuğunuz kafenin ,alışveriş yaptığınız marketin, spor yaptığınız salonun,tatilinizi geçirdiğiniz otelin,sizde yarattığı duyguları düşünün bir de...

Orada geçirdiğiniz vakitleri ; bu mekanlardaki ruh hallerinizi,davranış şekillerinizi..

Ve tüm bunlara neden olan şeyi ,

düşündünüz mü hiç ?

 

Zamanımızı geçirdiğimiz o mekanların; büyüklüğü, ölçeği, biçimi, yüksekliği, eşyaları, düzeni, dokusu, kokusu, ışığı, rengi ...

Neler kalıyor aklınızda bunlara dair...

İşte bu noktada tasarımın varlığı giriyor devreye.Mekanın ruhu denen olgu da bu.

 

Bunun yanında mekanların ruhu gibi dilleri de var.Ve tüm bu saydığımız  nitelikler duyusal olarak sizi rahatlatabilir,huzursuz edebilir,mutlu edebilir,sakinleştirebilir,orda olmaktan mutluluk duyabilir,daha uzun süre vakit geçirmek isteyebilirsiniz

ya da tam tersi..!

 

Farklı mekanlarda farklı nedenlerden ötürü geçirdiğiniz kısa ya da uzun süreli deneyim, daha sonra o mekanın ,o anki duygularla hatırlanmasına sebep oluyor.

 

Tüm bunlardan neden  mi bahsettim.Gerek özel, gerek kamusal alan olarak vakit geçirdiğimiz  mekanların bizde yarattığı duygu durumu ,bizim orada geçirdiğimiz süreye ikincil önemde etki eder.Ve bu şu demek; insanlar tanımlayamasalarda rahat ve iyi hissettikleri yerde olmak isterler.Bu genel kabul ; insanlara atfedilmiş bir nitelik olsa da  cansız sandığımız ve hani o  'dört duvar' diye tabir ettiğimiz mekanlar için de inanın fazlasıyla gerçektir.

 

Bu bakış açısıyla konuyu eczanelere getirirsek; eczaneler birkaç açıdan vakit geçirilen yerler.Öncelikli olarak ilaç ve reçete  hizmeti için.Eczanelerin hastaya, işin maksadı olan müşteriye dönük yüzü birkaç açıdan önemli.Hasta yada hasta yakını, eczane içerisinde kendini rahat ,iyi ve güvende hissetmeli.Bu konu öncelikle eczacının ve teknisyenlerin  yaklaşımıyla sağlanıyor.Ama daha önce de sözünü ettiğimiz üzre ikincil temel etken de eczanenin fiziksel ortamının hasta ve hasta yakınında yarattığı duygu durumu..Burada, uzun yıllardır gördüğümüz tipte eczaneleri gözünüzün önüne getirip, konuyu fazla ciddiye aldığımızı,müşterinin eczanede - üzerinde bu kadar konuşulacak derecede - vakit geçirmediğini söyleyerek karşı çıkabilirsiniz.Bizim amacımız da,  söyleyeceklerimiz de ,tam  bu noktada başlıyor . Eczanede varmak istediğimiz nokta nedir? tüm bu fiziksel ve mekansal değişimi neden gerekli görüyoruz? Bunların hepsini sizlerle paylaşacağım.Ancak bu konu, belli bir periyotta  sürecek yazılarımızın ilerki zaman içerikleri...

 

Cümlemizin başına  geri dönersek bir eczaneye girdiğinizde personelinin sizi karşılaması kadar  ( - eczane de ) sizi karşılar aslında.Mekanın da dili var demek istiyorum kısaca.

 

Ve hissettirdikleri...

 

Ve devamında olacaklar ise bir sonraki yazımızın konusu olacak. 

Sağlıklı ve huzurlu hissettiğiniz günler dileklerimle.. 

Okunma Sayısı: 1236
Yayın Tarihi: 24/10/2016 10:17